SAS ökar antal sommarlinjer

April 1, 2022 08:00

För att möta den ökande efterfrågan på resor introducerar SAS fler direktlinjer i sommar.

Nu när världen äntligen öppnas igen och efterfrågan på resor ökar, adderar SAS flera nya sommarlinjer och erbjuder mer än 200 direktlinjer från Skandinavien till över 100 destinationer.

Som svar på den ökande efterfrågan på resor till Sydeuropa erbjuder SAS ytterligare avgångar till populära Medelhavsdestinationer och kommer i sommar att erbjuda upp till 350 flygningar varje vecka mellan Skandinavien och Spanien.

Från och med slutet av juni flyger SAS till 11 destinationer i Italien och till sju destinationer i Grekland. Tre nya linjer lanseras från Köpenhamn till Santorini, Heraklion och Korfu. Dessutom lanseras linjer från Oslo och Stockholm till Tivat i Montenegro. SAS började flyga från Köpenhamn till Tivat förra sommaren.

SAS öppnar även en säsongslinje från Stockholm till Östersjöbadorten Pärnu – Estlands ”sommarhuvudstad” och den näst största turistdestinationen i landet efter huvudstaden Tallinn.

För att möta den ökande efterfrågan på interkontinentala resor ytterligare utvidgar SAS sitt nätverk i Nordamerika och startar direktlinjer till Toronto från Köpenhamn och Stockholm i juni, något som har meddelats tidigare. Varje vecka kommer SAS att trafikera tre flygningar från Köpenhamn och fyra från Stockholm med det splitternya A321LR-planet. Torontolinjen kommer att erbjuda smidig förbindelse med andra städer i Kanada, som Montreal och Vancouver.

Läs mer om sommarens trafikprogram här

Malaga_GettyImages-1205718555 (1).jpgBi3706_rgb_SAS_Neo_Bild_3_2019.jpg