Simon Pauck Hansen forlater SAS

December 20, 2022 09:30

SAS AB (publ) (SAS) meddeler i dag at Simon Pauck Hansen, Executive Vice President og Chief Operating Officer, har besluttet å forlate SAS.

Etter mange års tro tjeneste og en fremragende karriere i  SAS, forlater Simon Pauck Hansen selskapet. Pandemiens innvirkning på flybransjen har krevd betydelige endringer i SAS, og Simon Pauck Hansen har spilt en nøkkelrolle i prosessen med å ta SAS gjennom den største krisen luftfartsindustrien noensinne har opplevd, og i å forberede SAS for en konkurransedyktig fremtid i et nytt marked. Simon har vært en drivkraft i implementeringen av SAS Forward-planen, og hoveddelene under Simons ansvar er nå realisert eller planlagt, i takt med at SAS går inn i neste fase av transformasjonsplanen.

– Simon Pauck Hansen har gjort en betydelig innsats for SAS i alle de år han har viet til selskapet. Vi er svært lei oss for han har valgt å forlate SAS, og jeg vil personlig takke Simon for vårt nære samarbeid og hans engasjement for selskapet i min tid som konsernsjef, sier Anko van der Werff, konsernsjef i SAS.

– Jeg begynte i SAS som trainee for 26 år siden, og er svært takknemlig for all erfaring og de muligheter jeg har fått i denne tiden. Det har vært en fantastisk reise å være en del av dette selskapet og navigere gjennom oppturer og nedturer i denne svært dynamiske bransjen. De siste tre årene har krevd betydelige endringer for alle i SAS, men jeg er sikker på at det nå  går mot en lysere fremtid. Tiden er imidlertid inne for meg til å overlate tømmene til andre. SAS vil alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt, og det har vært en veldig vanskelig avgjørelse å ta, sier Simon Pauck Hansen, SAS Executive Vice President & Chief Operating Officer.

Simon overlater ansvaret til Mikael Wångdahl, i dag VP SAS Link and External Production, som nå påtar seg rollen som konstituert Chief Operating Officer. Mikael tar med seg omfattende kunnskap fra luftfartssektoren samt lang operasjonell erfaring fra SAS. Overleveringen pågår og vil bli gjennomført i løpet av januar måned.

Simon_Pauck_Hansen (1).jpg