Inbjudan till presskonferens för statusuppdatering om SAS kapitalanskaffningsprocess

October 2, 2023 23:37

SAS kommer att hålla en presskonferens på tisdag den 3 oktober, 2023, kl. 18.00 CEST,  för att ge en statusuppdatering om bolagets pågående kapitalanskaffningsprocess. Presskonferensen kommer att äga rum på SAS huvudkontor, Frösundaviks allé 1, Solna i Sverige.

Nyhetsmedia kan ansluta till SAS livesignal via LiveU. Kontakta studio@sas.se för tillgång till streamen. En webbsändning är också tillgänglig på https://live.sasgroup.net. Ingen registrering krävs för att titta på webbsändningen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, +46 8 797 29 44

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, med knutpunkter i Köpenhamn, Oslo och Stockholm, flyger till resmål i Europa, USA och Asien. Inspirerade av vårt skandinaviska arv och hållbarhet, är SAS en drivande kraft inom hållbart flyg och i omställningen till flyg med nettonollutsläpp. Vi minskar kontinuerligt våra koldioxidutsläpp genom att använda mer hållbart flygbränsle, investera i nya bränslesnåla flygplan och genom partnerskap för innovation i ny disruptiv teknik– och på så sätt bidrar vi till branschens mål om netto noll koldioxidutsläpp till 2050. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds ett stort antal destinationer runt om i världen. För ytterligare information besök https://www.sasgroup.net