SAS ÅTERVÄNDER TILL AFRIKA MED FLYGNINGAR TILL AGADIR KOMMANDE VINTER

May 10, 2023 11:00

Från och med den 4 november flyger SAS åter till Afrika med en flight i veckan till Agadir i Marocko. SAS kommer att flyga till Agadir från både Köpenhamn och Stockholm under vintersäsongen och fram till slutet av mars 2024 och erbjuder en bekväm tidtabell med avgångar och ankomster dagtid.

Det är fantastiskt att våra kunder är redo att upptäcka världen igen. Det är därför mycket glädjande att kunna erbjuda heltnya destinationerunder kommande vinter. En av dessa är Agadir, en vacker stad längs Marockos södra Atlantkust, det innebär också att vi kommer att flyga till Afrika igen, för första gången på årtionden”,säger Erik Westman, EVP & CCO, Network and Revenue management.

Agadir är känt för långa stränder, behagligt vinterväder och vacker natur. Området erbjuder också mängder av aktiviteter, som golf, bra surfing och tillfällen att njuta av det utsökta marockanska köket.

SAS kommer att trafikera Agadir-rutten med flygplanstypen Airbus A320Neo, marknadens mest bränsleeffektiva flygplan i sin storleksklass. Den förbrukar 20 procent mindre bränsle (med tillhörande mindre utsläpp) än jämförbara flygplan och har plats för upp till 180 passagerare i 2 klasser  SAS Plus och SAS Go.

Tidtabelltill Agadir från Stockholm och Köpenhamn:

Tidtabell lördagar
Flight no AVG STD ANK STA FLT AVG STD ANK STA
SK 2503 CPH 08:35 AGA 12:20 SK 2504 AGA 13:10 CPH 18:55
SK 2505 ARN 08:15 AGA 13:30 SK 2506 AGA 14:30 ARN 19:45

Nyarutter och destinationeri vinter*:

Från Till Första flight Frekvens
Bergen Teneriffa 8 OKT 23 Söndagar
Stavanger Teneriffa 8 OKT 23 Söndagar
Köpenhamn Bangkok 30 OKT 3 gånger i veckan
Bergen Gran Canaria 4 NOV 23 Lördagar
Stockholm Sevilla 24 FEB 24 Lördagar

* Det kompletta vinterprogrammet släpps senare denna månad.

Images

morocco-agadir-aga-beach-surf-waves-sea-sas.jpgBi3706_rgb_SAS_Neo_Bild_3_2019.jpg