STORT INTRESSE FÖR SAS FLIGHT TILL DESTINATION UNKNOWN

February 12, 2024 15:40

Idag anmälde över 1000 personer sitt intresse för att följa med på SAS resa till Destination Unknown, bara några minuter efter att anmälan öppnade. Den 5 april kliver SAS EuroBonus-medlemmar på ett flyg från Köpenhamns flygplats som tar dem till en hemlig destination.

Resan kommer äga rum mellan den 5–8 april och passagerarna kommer inte få veta vart de är på väg förrän de är uppe i luften.

“Jag ser detta som ett roligt och innovativt koncept för SAS som jag är glad över att vi ska testa. Jag tror att många resenärer, precis som jag, är lockade av tanken på en okänd destination. Det ska bli extra roligt att få dela den här upplevelsen med andra reseentusiaster. Jag hoppas att det här kommer bli en resa värd att minnas och att SAS kan bjuda på en riktigt spännande reseupplevelse”, säger Paul Verhagen, EVP och Chief Commercial Officer på SAS.

Om Destination Unknown får ett bra mottagande från SAS nästan 8 miljoner EuroBonus-medlemmar så kan upplägget med en okänd destination bli ett koncept som SAS fortsätter att utforska och utveckla.

Resan är för flygbolagets EuroBonus-medlemmar och kommer endast gå att köpas för poäng. Flygbiljetterna till Destination Unknown kommer vara biobränslebiljetter.

Mer information om SAS biobränslebiljetter finns här: Biofuel – Join Us on the Journey Towards More Sustainable Air Travel | SAS (flysas.com)

Destination Unknown w letters.jpg